Valoarea nutritivă a orezului

Orezul este aproape complet şi foarte digerabil.

Orezul brut suplimentează cu 351 de calorii la 100 de grame în timp ce 100 de grame de orez fiert oferă aproximativ 100 de calorii. Practic, 100 de grame de orez fiert sunt aproximativ 35 de grame de orez nefierte având absorbită si 2/3 din apă.

Reţineţi că valoarea nutritivă a orezului preparat englezesc este mai mică, deoarece pierde o parte din amidon, în timp ce pilaf sau supă de orez menţine valoarea sa nutritivă intactă – care este de 117 calorii la 100 de grame de orez fiert. La aceste calorii vom adăuga cele ale diferitelor condimente, unt, sosuri şi brânză parmezan.

Făina de orez poate servi foarte bine la a face supă cremă de legume sau supă de legume, sau poate fi, de asemenea, utilizată pentru a prepara tăiţei în acelaşi mod cum folosim făină de grâu. Tăiţeii sunt extrem de digerabili si folosiţi pentru a pregăti supe exotice (supa de pui, şuncă şi filamente de creveţi sau crabi), dar, de asemenea, supe normale autohtone.

Făina de orez o poate înlocui pe cea de grâu în toate preparatele: creme, prăjituri, şi mai ales pentru sărăţele. În acelaşi scop se poate utiliza şi grişul, dar care are nevoie de un timp mai indelungat de preparare. Făina de orez poate fi folosită în pregătirea aluatului pentru clătite, care sunt delicate, elastice si usor de gestionat, şi le puteţi pregăti chiar mai groase decât cele făcute cu făina de grâu. Făină de orez si grişul, de asemenea, pot fi folosite în mod avantajos în pregătirea de gnocchi de cartofi, în loc de făină, de grâu sau integrală de grâu. Cu griş puteţi face mamaliga mai hrănitoare şi delicată, preparată cu două părţi de mălai, alb sau galben şi o parte făină de orez.

Articol etichetat cu:

Ganduri si impresii pentru "Valoarea nutritivă a orezului":

  1. Bogdan Cristescu Aloe

Care este gandul tau?