Tratamente naturale sindrom premenstrual, menoragie si dismenoree

Sindrom premenstrual , menstruaţie neregulată şi menstre abundente  – acestea sunt niste probleme de sanatate foarte des intalnite in secolul acesta. Majoritatea femeilor trec prin astfel de stari, care au inceput sa aara chiar si la persoanele foarte tinere.

Menstruaţia este începutul unui ciclu de 28 de zile (poate varia între 28 şi 35 de zile) ce apare din perioada pubertăţii până la menpauză, perioadă în care corpul femeii se pregăteşte pentru conceperea unui făt. Ciclul menstrual începe prin pierderea mucoasei endometriale (menstruaţie) ce durează aproximativ 5 zile. După menstruaţie, ovarele încep să producă estrogen pentru aproximativ 10 zile, ceea ce determină îngroşarea endometrului(căptuşeala internă a uterului) în curs de pregătire pentru primirea ovulului fecundat.

În acelaşi timp un ou/ovul se formează în ovare şi este eliberat în timpul ovulaţiei (aprox ziua 14) şi călătoreşte în jos prin trompa uterină către uter. Ovulul are o durată de viaţă de aproximativ 24-48 de ore, acesta fiind momentul în care poate apărea sarcina. După ovulaţie, rămăşiţele ovulului din ovare încep să producă progesteron, acesta stimulând endometrul pentru a asigura o zonă propice pentru un ovul fecundat. Dacă fertilizarea nu se produce, nivelul hromonilor scade şi apare menstruaţia, astfel începe ciclul nou.

Sindrom premenstrual, menoragie (menstruatie abundenta) si dismenoree (crampe menstruale)

sindrom premenstrual, menoragie şi dismenoree

Există însă o serie de probleme ce pot apărea odată cu menstruaţia – cum ar fi:

  1. sindrom premenstrual – acesta manifestându-se printr-un disconfort ce apare înainte de menstruaţie, este diminuat de apariţia menstruaţiei şi este suportat diferit de la o femeie la alta.
  2. menstruaţia neregulată – menstruaţia care nu se produce sau apariţia ei este neregulată.
  3. menstruaţia abundentă sau menoragia (Hipermenoree) – cu pierderi de sânge de peste 80 ml, ce apare în mod constant
  4. crampe menstruale sau dismenoreea – la cele mai multe femei crampele menstruale se manifestă lunar, diferenţa fiind că la unele durerile pot fi uşoare pe când la altele insuportabile.

Cauze sindrom premenstrual, menoragie, dismenoree

  1. Cauza sindrom premenstrual este schimbarea hormonală ce are loc chiar înainte de menstruaţie.
  2. Cauzele menstruaţiei neregulate sunt răcelile, fluctuaţiile de pierdere sau creştere în greutate şi exerciţiile fizice în exces.
  3. Cauzele menoragiei pot include tulburări tiroidiene, dezechilibru hormonal, endometrioză, deficit de fier, polipi endometriali, infecţii pelviene, fibroame sau utilizarea dispozitivelor intrauterine.
  4. Dismenoreea este rezultatul eliberării excesiv de ridicate sau a sensibilităţii la hormonii numiţiprostaglandine care determină contracţii ale uterului.

Simptome

  1. Simptomele cunoscute pentru sindrom premenstrual includ dureri de cap, anxietate, creştere în greutate, retenţie de lichide, depresie, iritabilitate, balonare, modificări ale dispoziţiei şi sensibilitate a sânilor.
  2. Simptomele menstruaţiei neregulate includ menstruaţii neregulate sua chiar absenţa lor.
  3. Simptomele menoragiei sunt pierderile de sânge regulate, de peste 80 ml.
  4. Simptomele dismenoreei includ dureri în partea inferioară a spatelui, crampe severe sau uşoare şi dureri de cap.

Dietă şi stil de viaţă recomandate in caz de sindrom premenstrual

Exerciţiile regulate, cum ar fi sportul cu impact redus – yoga, mersul pe jos, mersul pe bicicletă, înontul – toate acestea sunt benefice reducerii simptomelor sindromului premenstrual şi a dismenoreei.

Schimbările de dietă ce pot ameliora problemele de sindrom premenstrual sunt:

  1. Eliminaţi carnea;
  2. Evitaţi sau reduceţi aportul de cofeină, alcool, zahăr, produse lactate, alimente grase sau prăjite şi alimente procesate sau refinate;
  3. Renunţaţi la fumat sau evitaţi fumul de ţigară;
  4. Nu săriţi peste mese;
  5. Încercaţi să vă bazaţi pe un complex de carbohidraţi, proteine vegetale, magneziu, calciu şi alimente bogate în potasiu.

Schimbările de dietă ce pot ameliora simptomele menoragiei sunt:

  1. Eliminaţi carnea şi reduceţi aportul de grăsimi;
  2. Creşteţi aportul de vegetale bogate în fier: sfeclă roşie, seminţe de floarea-soarelui, legume verzi, fasle şi linte, cereale integrale şi produse cu coajă lemnoasă cum ar fi migdalele, alunele şi nucile.

Schimbări de dietă pentru ameliorarea simptomelor de dismenoree sunt:

  1. Mâncaţi regulat şi mestecaţi cât mai mult mâncarea fără să vă grăbiţi.
  2. Eliminaţi consumul de carne.
  3. Reduceţi sau evitaţi consumul de produse lactate, sare, zahăr, cofeină, alcool şi produse procesate sau rafinete.
  4. Creşteţi aportul de proteine vegetale.

Managementul stresului, o rutină zilnică ce include yoga, exerciţii de meditaţie şi respiraţie s-au dovedit a reduce simptomele sindromului premenstrual, a menoragiei şi dismenoreei, având beneficii asupra stări generale. De asemenea masajul poate fi benefic în multe forme ale sindromului premenstrual.

Tratamente naturale sindrom premenstrual, menoragie si dismenoree

  1. Tratamente naturale pentru sindrom premenstrual pot include exerciţiile fizice, hidroterapia (băi calde cu uleiuri esenţiale), yoga, meditaţie, reflexoterapie, masaj şi aromoterapie.
  2. Tratamentele naturiste pentru menstruaţia neregulată sunt în funcţie de cauză, dar pot include acupunctura şi aromoterapia.
  3. Tratamentele naturiste pentru menoragie de asemenea depind de cauza problemei, însă pot fi folosite cu succes acupunctura şi acupresura.
  4. Tratamente naturale pentru dismenoree: aromaterapia, yoga, acupunctura, exerciţii fizice, shiatsu şi hidroterapie.

Alte tratamente pentru sindrom premenstrual, menstruatie neregulata, menoragie si dismenoree

Vitamina A – ameliorează unele simptome ale menoragiei. 1,25 mg de vitamina A zilic, timp de 2 săptămâni, poate ajuta la normalizarea fluxului sanguin. Surse naturale de vitamina A: legumele cu frunze verzi, lucerna, seminţele de fenicul, pătrunjel, fructele de măceşe, fructele şi legumele galbene, laptele nefiert, brânza şi untul. Dozele mai mari nu sunt indicate decât sub stricta observare a unui medic, deoarece o doză mare are ca efecte secundare o toxicitate.Dozele de 3 mg pe zi pot provoca malformaţii congenitale dacă sunt administrate de femeile însărcinate.Femeile care vor să rămână însărcinate sunt sfătuite să nu rămână gravide în perioada acestui tratament sau în termen de o lună de la acest tratament. Alte simptome ale toxicităţii includ dureri de cap, oboseală, dureri musculare şi articulare, unghii casante, dureri abdominale şi instabilitate emoţională.

Vitamina B3 – Niacina – ajută la ameliorarea simptomelor de menoragie, luată în conformitate cu instrucţiunile din prospect, cu cel puţin o săptămână înainte de menstruaţie. Surse naturale de vitamina B3 – niacină, sunt: fructele de măceş, lucerna, morcovul, curmalele, drojdia de bere, cartofii, grâul integral, broccoli, roşiile, muşeţelul, menta, pătrunjelul, păpădia proaspătă şi iarba mâţei. Nu luaţi niacină dacă suferiţi de diabet zaharat, glaucom, gută, boli de ficat sau ulcer peptic.

Vitamina B6 – piridoxina – ajută în caz de sindrom premenstrual prin reducerea efectelor estrogenului, reduce retenţia de apă în organism, durerile de cap, depresia şi greţurile. Surse naturale de vitamina B6 sunt mazărea, varza, cartofii, soia, broccoli, morcovii, drojdia de bere, melasa, orezul brun, spanacul, avocado, lucerna, cerealele integrale, seminţele de floarea soarelui, pepenele galben. 0,2-0,3 mg zilnic, în doze separate, pot ajuta la reducerea simptomelor sindromului premenstrual. Reţineţi că utilizarea cortizonului împiedică absorbţia de vitamina B6.

Vitamina B12 – ciancobalamina – ajută la reducerea simptomelor de sindrom premenstrual, a menoragiei (dacă este cauzată de deficitul de fier) şi a menstruaţiilor neregulate. Vitamina B 12 ajută la diminuarea stresului, previne anemia şi durerile de cap şi ajută la absorbţia altor elemente nutritive. Surse naturale de vitamina B12 sunt drojdia de bere, produselel lactate, algele marine şi produsele din soia. 0,1 – 0,2 mg zilnic ajută la ameliorarea simptomelor enumerate mai sus.

Vitamina C cu bioflavonoide – ajută în cazul menoragiei prin creşterea integrităţii capilarelor din uter. De asemenea ajută la reducerea simptomelor sindromului premenstrual, cum ar fi retenţia de apă, stresul şi sensibilitatea sânilor. Surse naturale de vitamina C sunt: mango, seminţele de fenicul, măceşele, ridichiile, ananasul, fructele de pădure, mango coreean, frunzele de sfeclă, boia de ardei, algele marine, curmalele, menta, pătrunjelul, papaya, varza, pepenele galben, avocado, sparanghelul, napii şi roşiile.3000 mg pe zi în doze diferite ajută la sindromul premenstrual, şi un minim de 200 mg pe zi (vitamina C şi bioflavonoide) pot ajuta la ameliorarea simptomelor menoragiei. nu folosiţi mai mult de 5000 de mg yilnic dacă sunteţi însărcinată. Dozele mari de vitamina C pot ptovoca diaree, ar putea epuiza cuprul din organism şi ar putea afecta fiabilitatea contraceptivelor orale.

Calciul – ajută la reducerea simptomelor specifice pentru sindrom premenstrual şi a dismenoreei prin eliminarea crampelor şi a retenţiei de apă. Sursele naturale de calciu sunt legumele cu frunze verzi, migdalele, lucerna, muşeţelul, varza, seminţele de fenicul, brânza, ovăzul, seminţele de susan, brânza tofu, drojdia de bere, păpădia, shinduful, prunele uscate, menta şi produsele lactate. 1000 mg pe zi în doze diferite până la 2000 mg pe zi pe parcursul apariţiilor crampelor pot ajuta la eliminarea acestora.cereţi sfatul medicului înainte de a consuma calciu dacă suferiţi de boli de rinichi, hiperparatiroidism, sarcoidoză sau dacă consumaţicalciu – blocant al canalelor pentru problemele cardiace sau hipertensiune arterială. Aportul crescut de calciu poate solicita un aport crescut de mahneziu.

Fierul – poate ajuta în cazul menoragiei atunci când cauza este deficitul de fier. Surse naturale de fier sunt: urzicile, spanacul, frunzele verzi, citricele, soia, păpădia, migdalele, curmalele, drojdia de bere, seminţele de susan, prunele uscate, lintea, algele, laptele şi brânza, legumele. Puteţi consuma un supliment de fier. Luaţi 30 mg de 2 ori pe zi cu vitamina C. Pentru a atinge o asimilaţie optimă, evitaţi suplimentele de fier cu alimente sau cu zinc, vitamina E sau antiacide. Suplimentele cu fier pot provoca constipaţie.

Magneziu – un deficit de magneziu este asociat cu sindrom premenstrual. Surse naturale de magneziu: drojdia de bere, menta, grapefruit, lucerna, pătrunjelul, orezul brun, avocado, bananele, algele, legumele cu frunze verzi, merele, seminţele de susan şi produsele de soia. 400 – 1000 mg pe zi în doze separate pot ajuta în cazul simptomelor. Consultaţi medicul în cazul în care aveţi probleme cu rinichii.

Cimicifuga racemosa – este folosită pentru ameliorarea simptomelor specifice pentru sindrom premenstrual, a menstruaţiei neregulate şi dismenoreei, ajută pentru a calma durerea şi crampele.Se utilizează în conformitate cu instrucţiunile de pe eticheta extractului. Nu se administrează mai mult de şase luni şi nu se consumă în cazul gravidelor sau a mamelor ce alăpteză.

Scorţişoara – sub formă de ceai – este un remediu tradiţional pentru problemele menstruale, mai ales în cazul menoragiei. Nu se utilizează în cantităţi mari de către femeile însărcinate.

Uleiul esenţial de salvie – se foloseşte pentru a reduce durerea crampelor menstruale. Uleiul se utilizează pentru a masa abdomenul în sensul acelor ce ceasornic. Înainte de a fi folosit se amestecă cu un alt tip de ulei, de preferinţă ulei de măsline presat la ree – uleiul esenţial ar trebui să fie 3 % din conţinutul total de ulei. Nu se utilizează sacă sunteţi însărcinată sau dacă consumaţi alcool.

Uleiul esential de geranium – ajută în cazul tulburărilor menstruale. Se utilizează în uleiul de masaj (3% ulei de geranium), tot pe abdomen în sensul acelor de ceasornic. Geraniumul poate provoca iritarea pielii sensibile.

Ceaiul de ghimbir proaspăt sau uscat – poate ajuta la reducerea simptomelor de dismenoree şi a unor simptome de sindrom premenstrual. Nu se utilizează pe o perioadă prelungită în cazul sarcinii sau a calculilor biliari.

Uleiul esenţial de trandafir – ajută în cazul tulburărilor menstruale – la fel ca celelalte uleiuri descrise mai sus. Să fiţi însă foarte atente că este destul de dificil să găsiţi ulei esenţial de trandafir pur – acesta este destul de scump din cauza cantităţii scăzute de ulei din petalele de trandafir. Evitaţi uleiurile esenţiale contrafăcute!!

Valeriana ajută în cazul dismenoreei şi a sindromului premenstrual. Nu se consumă alcool în timpul tratamentului cu valeriană.

Ganduri si impresii pentru "Tratamente naturale sindrom premenstrual, menoragie si dismenoree":

  1. Jorjette C Rodica Munteanu

Care este gandul tau?

 

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.