Strategie de promovare online pentru un magazin online!

Uite, eu stiu ca tu ai nevoie sa vinzi mai mult! Stiu ca tu cauti idei, tehnici si metode eficiente de promovare online si stiu ca faci asta pentru ca vrei mai mult trafic. Stiu ca vrei ca mai multi sa te caute pe google si sa te gaseasca si sa intre si sa cumpere cat mai multi din cati intra, si totul sa se miste natural fara ca tu sa dai vreun ban pe acest trafic. Stiu ca vrei sa scapi si de Adwords si de cei ca ShopMania si altii care comparandu-ti pretul, iti trimit vizitatori afisandu-te ca produs in alte liste, pe pozitii fruntase sau cine stiu eu ce moduri au ei de a dirija traficul catre clienti. Oricum taxandu-te pe tine pentru fiecare click, acesti sugatori de venit, te fac sa vrei sa nu mai platesti pentru clickuri dar sa faci cumva sa le ai! Vrei vizitatori gratis printr-o buna strategie de promovare online!

Vizitatorii gratis inseamna cautarile organice! Cand spun asta trebuie sa ma gandesc si la promovare online, nu?! O buna strategie de promovare online te duce acolo unde ai nevoie, adica, vizitatori gratis! Si uite incep cu 3 mari puncte pe care le vad eu ca exemplu bun in orice context de magazin online! Asa vad eu o strategie de promovare online pentru un magazin online:

1Cum te afisezi public? Aceasta este prima strategie de promovare online!

Cum arata magazinul tau? Cum arata continutul tau? Cum arata imaginea ta? Cum arata brandul tau? Intrebari care au un singur raspuns! Cine crezi ca se uita la cum arata afacerea ta? Vizitatorii, dar si cei care iti trimit vizitatori!

Hai sa nu o mai lungesc si sa iti spun clar! Trebuie sa te promovezi online atat in ochii vizitatorilor cat si in “ochii lui Google”! Si in special nu uita! Vrei vizitatori organici? Google nu vede decat asa:

Asa vede Google Bot aceasta pagina cand intra sa o indexeze! PrintScreen cu accesarea paginii prin SSH cu ajutorul comenzii LYNX [URL]

Asa vede Google Bot aceasta pagina cand intra sa o indexeze! PrintScreen cu accesarea paginii prin SSH cu ajutorul comenzii LYNX [URL]

Tu ce vezi din aceasta transpunere? Text! Clar! Si atunci oare cum de Google reuseste sa stabileasca valori statistice precum “increderea vizitatorilor” sau “angajamentul vizitatorilor” si altele? Iti spun eu! Dupa date statistice!

2Nu poti vorbi de promovare online fara sa tii cont de datele statistice ale afacerii tale!

Ar fi absurd ca si zugrav sa te duci la om acasa, cand el nu este acolo, sa te apuci sa ii faci modificari in domeniul constructiilor! E absurd sa nu ii spui intai, sa il intrebi ce vrea, sa ai acordul lui, si sa lucrezi dupa un program si un plan potrivit clientului tau! Adica e mai bine ca el sa iti fie client! Si logic este ca in afaceri doar asa se stabilesc relatii bune cu profit!

Daca nu te afisezi cum trebuie e una, dar daca nu tii cont de datele statistice e ca si cum ai ignora! Cum vrei tu sa vinzi daca nu stii cum sa vinzi? Datele statistice iti spun totul! Uite, afli din Google Webmaster Tools pe ce cuvinte cheie vin la tine unii, din numarul de expuneri total, cati vin la tine, adica cati dau si click pe pozitia ta din rezultatele de la cautari. Si stai, iti zice si pe ce pozitie esti cu acele cuvinte!

Google se misca greu, dar sigur! Nu te trimit la SEOMoz ca aia sunt pe bani … de asta ei se misca mai repede cu unele statistici, dar secretul este altul! Altii incearca sa isi dea seama ce gandeste Google, pe cand el deja gandeste intrun fel inca misterios! Deci automat, mai bine folosesti uneltele google pentru webmasteri decat cele ale altor terti afaceristi care nu au contracte directe cu Google adica nu lucreaza pe aceleasi date statistici!

Observi substratul? Ok! Afland cum stai in cautari, afli cumva tendinta! Exista o tendinta a siteului tau! Uneori eu am observat chiare ritmuri, cum e cel “in fiecare miercuri la fiecare doua saptamani”! Citeste printre randuri si afli secrete ascunse! Fii pregatit atunci cand altii nu sunt! Cam asta este sfatul meu!

Citirea datelor statistice si implementarea lor in promovare online

Unde iti pui advertoriale? Unde iti pui link-uri? Cine trimite link catre tine? De pe cate pagini trimite? Ce pagini trimit linkuri catre tine? Orice pagini? Nu e bine, nene! Fii atent cum ai putea stabili clar, sa nu ai linkuri de pe pagini care mai mult te trag in jos decat te urca!

Stai, sper ca ti-ai dat seama ca daca ai 7 mere, numai daca ti se mai da, vei avea mai mult, si normal numai daca ti se ofera 7 mere vei avea in total 14! intelegi? Adica daca autoritatea paginilor tale este in medie 19, numai daca ti se da peste 19 vei creste, daca ti se da mai putin … vei scade! Aici nu e ca la piata cu merele! Aici se taie in carne vie! Adica daca cumva la unul care trimite catre tine, ii scade autoritatea, fii sigur ca urmezi tu! Google asa gandeste, daca unul aiurea vorbeste despre altul, inseamna ca si ala e aiurea! Nu e chiar atat de dramatic, ca mai tine cont si de alte aspecte, cum ar fi alte glasuri din alte zone, adica social sau emailuri private!

In principiu, implementarea datelor statistice in promovare online, te duce in punctul in care observi  puterea unor pagini! Datele statistice iti spun, paginile astea primesc trafic, sau paginile astea primesc cel mai mult trafic! Nu poti ignora aceste pagini! Daca ele pot fi mai bine vazute, si tu poti sa le faci ceva, un text mai clar, un text mai puternic, o experienta mai buna a vizitatorului, un pret mai ieftin la produs, vreo tehnica NLP cum ar fi “Produsul nu este pe stoc! Introdu adresa de email si te anunt cand va fi pe stoc!”! Un fel de newsletter pe stoc de produse!

Tehnici sunt multe, ideea e ca paginile importante trebuie sa fii sigur ca ele te reprezinta, ca ele sunt rezultatul unui efort, ca ele sunt asa cum iti place tie, cum consideri tu ca ele iti genereaza mai mult venit! Putem discuta daca nu stii cum sa iti faci paginile sa fie super! Fiecare pagina are potentialul ei, si atunci trebuie sa avem discutii particulare cu fiecare pagina!

Exemplu de strategie de promovare online pentru magazinul tau!

In cateva punte o sa iti prezint cum anume iti poti genera mai mult trafic organic! Din implementarea acestor informatii, afacerea ta sigur va merge mai bine, si tu sigur vei sti exact cum stai cu afacerea ta! Permite-mi sa te fac mai constient de afacerea ta, si sa iti ofer aceste informatii despre magazinul tau online:

  • Care sunt paginile cele mai accesate
  • Care este rata de vanzare in functe de intrarile pe magazinul online
  • Pe ce pagini merita sa te promovezi online
  • Pe ce merita sa optimizezi un articol
  • Cum sa iti optimizezi un articol!!!
  • Care ar putea fi tehnicile potrivite tie in cazuri speciale (stoc epuizat, stoc minim, stoc mare, abonati la magazin, abonati la stoc etc.)?
  • Eliminarea tuturor problemelor tehnice si realizarea unei imagini curate a siteului tau in ochii Google (asta poate e cea mai grea treaba)!
  • Care este strategia de promovare potrivita pentru tine?
  • Ce siteuri TREBUIE sa trimita link catre magazinul tau online?
  • Unde trebuie sa te linkuiesti?

3Realizarea unui ritm de curgere a autoritatii este un punct important in promovare online!

Autoritatea curge, si o face lent in functie de prioritati! Prioritatea 1 este in partea superioara a paginilor! In special in meniu! In partea de sus mai mereu se afla logo cu link unde? Exact! Catre prima pagina! Si asta e bine pentru ca daca prima pagina e puternica, atunci ea trimite puterea ei intern! Si logic, cu cat mai multe pagini interne trimit mai mult catre o pagina interna, cu atat ea devine mai importanta! Asa facem si clasificarea:

  1. Prima pagina – Pentru ca primeste de la toate articolele si majoritatea altor siteuri puncteaza link catre prima pagina, si pentru ca prima pagina are URL ul primar al siteului, si pentru ca acolo este indexul si startul pentru orice Spider Web precum Google Bot.
  2. Articolele si Paginile – Pentru ca trimit catre prima pagina si au continut unic, aduna reactii sociale mai multe si au comentarii sau reviewuri despre ce inseamna continutul … adica Google isi da seama din analiza comentariilor care este atitudinea vizitatorilor tai, ce simt ei, ce le inspiri tu, chiar si cat de fericiti sunt fata de ce le oferi!
  3. Categoriile si apoi Etichetele – Au continut duplicat, partial, dar primesc 1 link din multe articole si desigur contribuie la o experienta buna a vizitatorului pe site! Ar fi aiurea sa nu ai categorii si sa fie nevoit fiecare sa navigheze din unul in unul pe site la tine! Categoriile sunt pe locul 3, zic eu!
  4. Urmeaza tot cardul de alte sectiuni ce foarte des au in url si caractere precum ? sau = – Aceste pagini sunt speciale ca sa zic asa!

Analizand relatia dintre datele statistice si continutul siteului tau, identitatea lui daca imi permiti, poate deveni mai puternica! Tu vinzi mai mult, castigi mai mult, afacerea ta devine mai prospera si atunci și eu sunt multumit de donațiile tale.

Da si tu de o cafea pentru efortul meu!




Vrei sa iti ofer aceste informatii despre afacerea ta? Deci, nu zic ca eu voi face totul! Trebuie si tu sa fii un webmaster al propriei tale afaceri online! Poate unul mai putin experimentat decat mine, dar macar sa te poti numi asa! Deci, pot sa te ajut cu ce am zis mai sus! Vrei?

Ganduri si impresii pentru "Strategie de promovare online pentru un magazin online!":

  1. Bogdan Cristescu Marcel

Care este gandul tau?