Optimizare SEO si SERP – cautari si rezultate relevante la cautare

Platforma WordPress nu este prevăzută cu o căutare inteligentă, adică rezultatele la căutări nu le afişează după relevanţă precum face Google de exemplu. În acest articol te voi învăţa 3 lucruri care dacă le aplici, te vor ajuta şi la optimizarea site-ului tău dar şi la funcţionarea lui mai performant (rapid şi eficace):

  1. Optimizarea rezultatelor la căutări, pentru relevanţă
  2. Schimbarea formei url-ului la rezultatele căutărilor
  3. Salvarea şi redarea pe site pentru „incoming search terms

În cele din urmă vei avea indexate pe google, rezultatele la căutări, care vor fi relevante, şi vei ghida Google Bot către a indexa mai multe articole şi mai repede!

1. Optimizarea rezultatelor la căutări, pentru relevanţă

Tot ceea ce ai nevoie este să instalezi un plugin care îţi va afişa rezultatele la căutări, după relevanţă şi nu după cele mai recente articole. Dacă cineva caută pe site la tine, platforma WordPress este concepută să îi afişeze rezultatele ordonate după data publicării, adică cele mai recente primele, dar nu recunoaşte importanţa afişării după relevanţa cuvintelor cheie căutate.

Instalează pluginul Fast WordPress Search. Nu este necesar să faci configurări suplimentare, doar activează pluginul după instalare.

Am încercat şi alte plugin-uri cum ar fi Relevanssi, dar dintre toate, acesta este cel mai simplu, cel mai rapid şi cel mai eficace construit ca să nu îţi deranjeze nici serverul de găzduire şi nici să nu oblige baza de date la muncă suplimentară.

2. Schimbarea formei url-ului la rezultatele căutărilor

De ce am schimba forma url-ului? Pentru că ne pregătim pentru indexare pe google şi dacă el va fi indexat în forma actuală, o dată că nu are formă prietenoasă, şi a doua oară pentru că va intra în contradicţie cu cele ce le vom face la punctul 3.

Editează fişierul functions.php din interiorul temei tale wordpress şi adaugă:

function search_url_rewrite_rule() {
	if ( is_search() && !empty($_GET['s'])) {
		$minus = array('+',' ');
		wp_redirect(home_url("/search/") . str_replace($minus, '-' , get_query_var('s')));
		exit();
	}
}
add_action('template_redirect', 'search_url_rewrite_rule');

Salvezi şi apoi mergi la Setări > Permalinks şi salvezi încă o dată setările de acolo pentru a obliga wordpress să rescrie forma url-ului.

În acest moment url-ul la rezultatele căutărilor din forma : s-a transformat în

Aşadar am schimbat ?s= în /search/ şi am înlocuit + cu (plus cu minus)

3. Salvarea şi redarea pe site pentru „incoming search terms”

Cei care îţi caută site-ul pe Google de exemplu, folosesc nişte termeni care uneori nu se găsesc în forma respectivă la tine. Totuşi ei ajung la articolul tău pe acele cautari de intrare, uneori vin chiar mulţi pe anumite fraze ce nu le poţi acoperi în optimizarea on-page fără o analiză prealabilă. Ce mai, nu poţi prezice pe ce cuvinte cheie vor veni oamenii la tine pe articole.

De aceea dintre câte posibilităţi există eu vă recomand SEO SearchTerms Tagging 2, un plugin care nu doar că îţi salvează căutările de intrare, dar îţi oferă şi posibilitatea de a folosi acele cuvinte în optimizarea SEO şi SERP a blogului tău.

Instalează pluginul SEO SearchTerms Tagging 2 şi mergi la setări şi aplică ajustările precum în imaginea de mai jos:

Atenţie, la secţiune cu before şi after, modifici doar dacă ştii ce faci, dacă nu ştii, lasă aşa cum arată implicit pluginul după activare.

Pasul 2 este să mergi la Widgets şi să îţi aduci în Sidebar pe cel cu titlul Recent Search Terms.

Acum cei care vor căuta ceva pe Google şi ajung la tine pe site la un anume articol, în acel articol la final vor apărea căutările de intrare pe articol, cu link către o pagină de căutare de la tine de pe site, de forma . Accesare acestui link va genera o pagină cu 10 rezultate la căutare, ordonate după relevanţă adică după prezenţa cuvintelor cheie în text. Aceste pagini vor fi indexate de către Google Bot, adică îţi vor creşte considerabil paginile indexate.

În Sidebar acum vei avea o listă cu cele mai recente căutări, care vor avea drept ancore pe link, cuvintele cheie căutate de alţii pe google, iar ca link, articolul unde au ajuns pe acele cuvinte.

100% bestial de folositor pentru SERP şi SEO

Idei şi trucuri suplimentare

1. Dacă te pricepi la editarea codului php, poţi schimba cuvântul „search” din forma url-ului generat de pluginul SEO SearchTerms Tagging 2, apoi îl schimbi şi din codul local pus în functions.php

2. Pentru widgetul din Sidebar poţi genera listă cu sintagme separate prin virgulă, sau clasică listă cu elementele unul sub altul. La elementele aranjate unul sub altul, adaugă în style.css :

.sidebar-widget ul li a {text-transform: capitalize;}

Unde .sidebar-widget este class-ul pe care îl oferi widgetului tău cu căutările de intrare din Sidebar. Aceste declaraţii vor transforma prima literă din link, în literă mare (va părea mai naturală forma linkului, şi vei primi mai multe link-uri de la vizitatorii tăi de pe site).

3. Pluginul SEO SearchTerms Tagging 2 are o unealtă ce te ajută să promovezi articole mai vechi. Îţi spune şi câte articole din câte ai, primesc vizite şi sunt citite, dar le şi poate promova pe cele care nu sunt indexate de google ori nu primesc vizite. Asta este incredibil de util. Aplică la setările pluginului următoarea modificare, să arate precum în imaginea de mai jos:

NOTĂ: Poate nu m-am făcut suficient de înţeles, aşa că dacă ai nelămuriri sau completări, aştept un comentariu de la tine!

Ganduri si impresii pentru "Optimizare SEO si SERP – cautari si rezultate relevante la cautare":

  1. Bogdan Cristescu MadMike
  2. Bogdan Cristescu MadMike
  3. Bogdan Cristescu Alin
  4. Bogdan Cristescu Muvibox

Care este gandul tau?

 

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.