Seminte de in pentru stimularea de omega 3 si omega 6

Florile inului înfloresc în luna iulie. Acestea sunt de un albastru intens, dimineața sunt deschise doar pentru a se închide spre amurg. În contrast cu frumusețea și eleganța florilor sunt aceste seminte de in, mici, maro, simple. Fără îndoială aceste seminte de in sunt o adevărată comoară pentru sănătate.

Hipocrate, vestit medic grec, știa asta. El recomanda seminte de in pentru ameliorarea durerilor abdominale. Charlemagne (Charles I) a considerat că aceste seminte de in sunt atât de importante pentru sănătatea supușilor săi, încât a adoptat legi prin care era necesar consumul de seminte de in.

Foloseste seminte de in căci sunt excelente pentru digestie

Planta de in este foarte consistentă în fibre, solubile și insolubile. O lingură de seminte de in conține aproximativ 2,3 g de fibre, de două ori mai mult decât aceeași cantitate de tărâțe de ovăz. Fibrele insolubile ușurează procesul de digestie și pot ajuta la prevenirea cancerului de colon, în timp ce fibrele solubile pot reduce nivelul colesterolului și reglează nivelul zahărului din sânge.

Recomandăm seminte de in pentru că sunt indicate pentru prevenirea bolilor de inimă

Cu un nivel de omega 3 mai ridicat decât uleiul de canola sau cel de soia, planta de in este o legumă excelentă cu un conținut ridicat de omega 3 , acizi grași polinesaturați. Despre Omega 3 se știe de foarte mult timp că reduce riscul de accident vascular cerebral și bolile de inimă.

Cercetări recente au relevat unele din subtilitățile omega 3, atât pozitive, cât și negative. Se pare că  Omega 3 este atât de sănătos datorită unor alimente abundente in dietă ce au tendința de a ne oferi acidul gras omega 6.

Cantități excesive de omega 6 și omega 3 pot compromite sistemul imunitar, pot provoca cheaguri de sânge și pot provoca formarea cancerului de sân, deci totuși trebuie să fim atenți să nu exagerăm.

Stimularea aportului de omega 3 cu seminte de in ajută la echilibrarea raportului de omega 3 și omega 6, verificând efectele negative potențiale în cazul unui consum prea ridicat de omega 6.

Consumul de seminte de in poate ajuta la prevenirea cancerului

Semintele de in sunt bogate in lignani – fitoestrogeni puternici care extrag hormonii din plante. Concentrația de lignani din semintele de in este cea mai ridicată decât orice altă sursă de hrană. Pe lângă beneficiile sănătoase, cum ar fi activitatea antivirală, lignanii pot proteja împotriva cancerului. Studiile au arătata cum consumul de seminte de in încetinește sau previne progresia bolii la cei ce au fost diagnosticați cu cancer la prostată. Deasemenea, inul este un foarte bun antioxidant.

Poți să îți cumperi seminte de in de la diverse magazine, nu sunt foarte scumpe și le poți depozita foarte ușor în cămară. Poți consuma semintele de in întregi, însă acestea trec prin corp nedigerate, oferindu-i doar prea puține fibre. Pentru a profita de întreaga gamă de beneficii, ai nevoie să treci de învelișul semintei de in, iar dinții nu te ajută prea mult în acest caz.

Cel mai bine te poate ajuta o râșniță de cafea. Ideea că semintele de in măcinate devin repede râncede, datorită conținutului său ridicat de ulei, pur și simplu nu este adevărată, mai mult chiar, nu este nevoie să macini cantități prea mari de seminte de in.seminte de in pentru sanatate

Cam care este cantitatea optimă de seminte de in?

În general, este indicat să se consume 1-2 linguri de seminte de in pe zi. 5-6 linguri de seminte de in – acesta este un aport ridicat, e prea mult pentru organism – nu sunt dovezi cum că sunt periculoase, dar nici dovezi cum că ar fi în regulă. Singura problemă, a nutriționiștilor, ar fi aceea că printr-un singur fel de mâncare vei primi un procent ridicat de nutrienți.

Oricum, trebuie să admiți că dacă vrei să adaugi semințele de in în dieta zilnică trebuie să fii puțin creativ.

Consuma creativ seminte de in!

  1. Un pahar de suc de afine amestecat cu pudra de seminte de in suna bine nu? Semintele de in oferă o aromă delicată, ca de alune, cu o textură de cereale de culoare maro cu un aspect inconfundabil de ceva ce este bun pentru tine.
  2. Cea mai bună metodă uneori poate fi aceea de a ascunde semințele de in printre felurile de mâncare. Daca vei adăuga seminte de in măcinate în paste, s-ar putea să fii întrebat ce ai făcut la aceste paste de sunt atât de delicioase.
  3. În sosuri, e perfectă aroma de in. Se mai pot adăuga la pâine sau la plăcinte sărate.
  4. Să consumi seminte de in, pana la urma urmei înseamna să experimentezi . Adaugă seminte de in în salate, iaurt sau prepară propria rețetă de muffins – brioșe cu seminte de in și bucură-te de aroma de alune, știind că e o simplă schimbare care îți poate îmbunătăți considerabil starea de sănătate, și spirit, de ce nu.

Ganduri si impresii pentru "Seminte de in pentru stimularea de omega 3 si omega 6":

  1. Jorjette C Octavian

Care este gandul tau?

 

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.