Rucola protejeaza organismul de boli – beneficii pentru o sanatate de fier

Rucola , cunoscuta si sub numele de Eruca sativa, ruchetă sau aragulă, este o planta comestibila. Este adesea folosita in salate sau in sucurile verzi. Frunzele sunt destul de lungi si au intre 4 si 10 lobi laterali mici, si unul mare in varf. Frunzele tinere au un gust usor dulce si mai putin piperat, in comparatie cu aroma picanta, puternica, a frunzelor mature.

Beneficiile nutritive ale frunzelor de rucola

Rucola este bogata in vitaminele A, C, E si K, precum si in diverse vitamine B, cum ar fi tiamina, riboflavina, niacina, vitamina B6 si acid pantotenic. Frunzele contin foarte multe minerale, in special cupru si fier. Contine in cantitati mai mici minerale esentiale si electroliti cum ar fi calciu, fier, mangan, magneziu, fosfor, potasiu, seleniu si zinc.

Rucola – Beneficii pentru sanatate

  • Anticancer. Rucola este bogata in fitochimicale, cum ar fi indoli, tiocianati, sulforafan si izotiocianati. Aceste fitochimicale protejeaza impotriva cancerului de san, de col uterin, de colon, cancerului ovarian si de prostata, datorita efectelor citotoxice asupra celulelor canceroase. Continutul ridicat de vitamina A si beta-caroten protejeaza impotriva cancerului de piele, plamani si bucal.
  • Antioxidant. Nivelul ridicat de antioxidanti creaza un echilibru sanatos a raspunsului enzimelor din interiorul celulelor. De asemenea, s-a constatat ca distruge radicalii liberi care deterioreaza corpul. Ajuta la formarea sistemului imunitar si creste rezistenta in fata unor afectiuni, cum ar fi raceala, dar si in fata altor virusi.
  • Sanatatea oaselor. Rucola este bogata in vitamina K, antioxidant ce are proprietati antiinflamatorii si incurajeaza activitatile osteotropice in celule, ceea ce inseamna ca sustine sanatatea oaselor si le intareste. Persoanele care sufera de osteoporoza pot beneficia de pe urma consumului de rucola, folosita de altfel pentru a dezvolta rezistenta oaselor si sanatatea acestora.

Sanatatea creierului:

Una dintre functiile vitaminei K este aceea de a regla calciul la nivelul creierului. Ajuta la imbunatatirea sanatatii creierului si la repararea daunelor neuronale.

  • Digestie.Gustul amar al frunzelor de rucola ajuta la imbunatatirea digestiei la persoanele care sufera de indigestie cronica din cauza cantitatii scazute de acid din stomac. Consumand cateva frunze de rucola cu 15 minute inainte de masa, acestea ajuta la imbunatatirea productiei de bila, care promoveaza digestia.
  • Imunitate. Frunzele proaspete de rucola au un continut ridicat de vitamina C, care este un puternic antioxidant natural. Alimentele bogate in vitamina C ajuta la protejarea organismului de boli, dezvolta rezistenta in fata agentilor infectiosi si neutralizeaza radicalii liberi din organism.
  • Probleme ale tubului neural. Frunzele proaspete de rucola sunt o sursa excelenta de acid folic si consumate in timpul sarcinii, pot ajuta la prevenirea defectelor de tub neural la nou nascut.
  • Sanatatea ochilor. Continutul de carotenoizi din aceste frunze amare este important pentru imbunatatirea vederii. De asemenea, incetinesc dezvoltarea degenerescentei maculare. Cantitatea mare de carotenoizi din dieta unei persoane poate incetini simptomele clasice ca apar o data cu inaintarea in varsta.
  • Pierdere in greutate. Continutul scazut de calorii si ridicat de vitamine are un efect mare asupra greutatii corporale. Continutul nutritional al frunzelor de rucola ofera un mod excelent de a mentine sistemul echilibrat, fara a fi nevoie de schimbari majore in dieta.

Sfaturi de consum

Alege frunzele tinere pentru a le adauga la salata. Frunzele mai batrane, dar si cele tinere, pot fi folosite la smoothie-uri si sucuri, alaturi de alte verdeturi sau in amestec cu fructe. Frunzele se pot pastra la frigider in sertarul cu umiditate mai ridicata.

Atentie!

Rucola are un continut ridicat de acid oxalic. Daca ai probleme renale, este recomandat sa consumi frunzele de rucola cu moderatie.

Iti recomand sa iti plantezi rucola la tine in gradina, sau daca stai la apartament, foloseste o jardiniera pentru a te bucura de gustul placut al acestei minunate plante care nu se compara cu ceea ce cumperi de la supermarket. Este o planta fara prea multe pretentii.

Multe persoane confunda frunzele de rucola cu cele de papadie (Taraxacum officinale) – sunt doua plante total diferite! Gustul frunzelor de papadie este destul de amar, in comparatie cu cel al frunzelor de rucola care este mult mai aromat, cu o tenta mai puternica spre iute.

Sa ne pastram sanatosi alaturi de ceea ce ne ofera natura!

Ganduri si impresii pentru "Rucola protejeaza organismul de boli – beneficii pentru o sanatate de fier":

  1. Jorjette C Maria Bajenaru

Care este gandul tau?