Probleme frecvente legate de alimentaţia la copii

Supraponderalitatea şi obezitatea au devenit o problemă în rândul copiilor. Spre deosebire de un os fracturat sau de un gât dureros, a fi supraponderal implică un risc substanţial pentru apariţia diabetului, problemelor cardiace şi asupra respectului de sine al copilului.
Rata obezităţii s-a dublat pentru preşcolari şi adolescenţi. Peste 30% dintre copii sunt în prezent supuşi riscului de a suferi de diabet sau boli de inimă.

Cauzele sunt clare:

■ alimente cu un conţinut mare de calorii, dar cu valori nutriţionale limitate ne inundă reclamele;
■ dimensiunile porţiilor au explodat;
■ multe şcoli au eliminat sau au redus programele de educaţie fizică;
■ copiii privesc în mod obişnuit peste patru ore zilnic la televizor (şi în plus, mai petrec timp şi la computer sau jocuri electronice);
■ copiii sunt transportaţi din ce în ce mai des la şcoală cu maşina sau autobuzul.

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le facă un părinte este să îşi înveţe copilul să consume .alimentele potrivite în cantităţile potrivite. Pentru copii, a şti ce să facă este necesar, dar nu suficient să prevină obezitatea. Părinţii trebuie să fie modele pentru copiii lor. Un părinte care nu ar permite niciodată copilului sau să fumeze ar trebui să fie la fel de vigilent şi în legătură cu prezenţa alimentelor greşite în cantităţile greşite pe masă la cină.

10 masuri pentru a ajuta copiii să atingă greutatea ideală

  • 1. Maxim o ora de televizor sau calculator în fiecare zi.
  • 2. Jucaţi-vă (fiţi activi) timp de cel puţin o oră pe zi.
  • 3. Fără sucuri acidulate! (Sau alte sucuri îndulcite.)
  • 4. Fără sucuri de fructe! Mâncaţi mai bine nişte fructe proaspete.
  • 5. Consumaţi cel puţin cinci fructe sau legume în fiecare zi.
  • 6. Consumaţi porţii mai mici şi aşteptaţi 20 de minute înainte de felul doi.
  • 7. Ajutaţi copiii să îşi stabilească nişte ţeluri privind sănătatea şi oferiţi-le recompense, altele decât hrană, atunci când le ating.
  • 8. Oferiţi un mediu în care siguranţa alimentară să nu fie o problemă; dacă nu se află în casă, atunci este mult mai puţin probabil să mănânce un aliment şi mult mai puţin probabil să vă certaţi din cauza asa.
  • 9. Limitaţi cantităţile de lucruri albe pufoase pe care le mâncaţi (acestea suntcarbohidraţi simpli fără fibre, cum ar fi orezul, pâinea albă, pastele etc.)
  • 10. Faceţi exerciţii fizice alături de copiii dumneavoastră; mergeţi împreună la plimbare, cu bicicleta, în parc – fiţi activi împreună.

Ţineţi minte, părinţii cu probleme de greutate pot să participe la o varietate largă de programe ce pot fi de ajuto, cum ar fi WeightWatchers. Lecţiile învăţate aici vă vor fi de folos şi acasă.

Aditivii alimentari

Există peste 2 700 de aditivi cunoscuţi în alimentele pe care le consumăm. Două treimi dintre aceştia nu prezintă niciun beneficiu nutriţional. Ei includ coloranţi alimentari şi aromatizanţi artificiali. Pagubele provocate de aditivii aceştia fără folos nu sunt cunoscute, dar ar putea fi nelimitate. Unii aditivi alimentari, cum ar fi conservanţii, sunt necesari, dar marea majoritate nu sunt. Orice substanţă străină poate provoca un răspuns alergic la un individ sensibil, aşa că aceşti aditivi provoacă mai mult ca sigur foarte multe reacţii alergice. În prezent sunt întreprinse cercetări pentru a se determina dacă aditivii alimentari sunt responsabili şi pentru problemele de comportament pe lângă problemele alergice. Dovezile sugerează că aditivii ar putea afecta comportamentul la unii copii, dar până în momentul de faţă acestea nu sunt concludente.

Articol etichetat cu:, , ,

Ganduri si impresii pentru "Probleme frecvente legate de alimentaţia la copii":

  1. Jorjette C arakelian

Care este gandul tau?

 

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.