Perele trateaza febra in mod natural – Beneficii ale consumului de pere

Para este un fruct dulce despre care se spune ca este ruda cu marul. Marimea este aproximativ ca a marului, cu cateva seminte in mijloc, numai ca forma este mai alungita. Spre deosebire de mere totusi, cele mai multe soiuri de pere au o coaja subtire care nu este usor de decojit. Coaja perelor variaza in culori de galben, verde, maro, rosu, sau o combinatie din oricare dintre aceste culori. Perele sunt disponibile pe tot parcursul anului, dar mai ales de la sfarsitul lunii iunie pana in februarie, in functie de soi.

Pulpa perelor este suculenta, dulce si usoara. Textura este moale si untoasa, in timp ce unele soiuri au o textura granulata.

De obicei cand ne gandim la pere, ne vine in minte forma de clopot, insa exista anumite soiuri care sunt rotunjite, exact ca merele.

Calitati nutritive ale perelor

Perele sunt o sursa excelenta de fibre solubile in apa. Ele contin vitaminele A, B1, B2, C, E, acid folic si niacina. De asemenea, perele sunt bogate in cupru, fosfor si potasiu, cu cantitati mici de calciu, clor, fier, magneziu, sodiu si sulf.

Unele soiuri au un continut de fier mai ridicat fata de altele – acest lucru poate fi observat atunci cand tai o para si aceasta devine maro. In cazul in care pulpa nu devine usor maronie, inseamna ca are un continut de fier foarte mic sau chiar acesta este inexistent.

Perele – Beneficii pentru sanatate

Perele sunt adesea recomandate ca fructe hipo-alergenice, bogate in fibre, care nu produc reactii adverse. Sucul de pere poate fi introdus cu incredere si la sugari, acesta fiind un aliment usor pentru ei si sanatos.

Consumul de pere este indicat pentru:

  • Tensiune arteriala: Perele contin antioxidanti care ajuta la prevenirea hipertensiunii arteriale si a accidentelor vasculare cerebrale.
  • Prevenire a cancerului: Continutul de vitamina C, alaturi ce cupru, actioneaza ca doi antioxidanti ce protejeaza celulele de daunele provocate de radicalii liberi.
  • Colesterol: Continutul ridicat de pectina din pere, le fac utile in a ajuta la scaderea valorilor colesterolului.
  • Sanatatea colonului: Consuma perele cu tot cu coaja, pentru a profita la maxim de efectele fibrelor, extrem de benefice pentru sanatatea colonului.
  • Constipatie: Pectina din pere este un bun diuretic si are un efect usor laxativ. Consumul de suc de pere ajuta la reglarea tranzitului intestinal.
  • Energizant natural: Sucul de pere este un foarte bun energizant, datorita, in mare parte, continutului ridicat de fructoza si glucoza. Este indicat in cazurile de oboseala sau stres, dar poate fi consumat si in fiecare dimineata, ca inlocuitor al cafelei.

Perele trateaza febra

  • O metoda eficienta de a scapa de febra este sa bei un pahar mare de suc de pere – acesta are un efect imediat de racire a organismului.
  • Imbunatatirea sistemului imunitar: Nutrientii antioxidanti din pere sunt importanti in fortifierea sistemului imunitar. Daca simti ca se apropie vreo raceala, atunci bea suc de pere.
  • Inflamatii: Sucul de pere are un efect antiinflamator si ajuta la ameliorarea durerii in cazul multor afectiuni inflamatorii.
  • Osteoporoza: Perele au un continut ridicat de bor. Borul ajuta organismul sa-si pastreze calciul, astfel previne sau intarzie aparitia osteoporozei.
  • Sarcina: Continutul ridicat de acid folic previne defectele de tub neural la sugari.
  • Respiratie scurta – dificultati de respiratie: caldura verii poate provoca la copii acest tip de respiratie scurta cu flegma excesiva. Daca se consuma suc de pere in aceasta perioada, acesta ajuta la eliminarea flegmei si la reglarea respiratiei.
  • Ajutor pentru coardele vocale: taie 2 pere in cubulete, fierbe-le cateva minute si bea infuzia calda amestecata cu o lingurita de miere de abine. Aceste bautura are efecte vindecatoare pentru gat si coardele vocale.
cidru de pere pentru o viata sanatoasa

Cidru de pere pentru o viata sanatoasa

Cum sa consumi si sa depozitezi perele

Alege perele ferme si intens colorate. Lasa-le sa stea cateva zile, daca este necesar, pana sunt usor moi cand apesi, ca si fructul de avocado. Daca vrei sa grabesti procesul de maturare, pastreaza-le intr-o punga de hartie la temperatura camerei.

Odata ce sunt coapte, pot fi depozitate in frigider unde pot ramane in stare proaspata pentru mai multe zile. Perele care sunt mult prea coapte nu sunt potrivite pentru stoarcere, de acea este indicat sa le consumi cat mai proaspete posibil si in stare cruda.

Depoziteaza perele departe de alimentele cu miros puternic deoarece au tendinta de a absorbi mirosurile.

Pentru a afla mai multe despre pere, citeste articolele Perele bogate în zahăr natural – retete cu pere si Perele, un adjuvant preţios în lupta împotriva cancerului .

Articol etichetat cu:, ,

Care este gandul tau?