Optimizare SEO obligatorie – Test de evaluare

Puse cap la cap toate informațiile despre optimizare seo pentru site-ul tău, probabil nu ar încăpea într-o carte. În tehnica de optimizare SEO există totuşi un cadru general şi el este dictat în principiu de „piaţa de desfacere online” adică internetul în sine.

Optimizare SEO nu faci doar pentru motoarele de căutare. Vizitatorii tăi vor beneficia de viteza de încărcare, o prezentare clară și ușor de asimilat, o experiență plăcută și posibilitatea de găsi ușor informația dorită, toate prin optimizare SEO!

Mulți webmasteri vechi au căzut acest test de evaluare pentru optimizare SEO obligatorie! Unii uită care este strategia corectă, și ajung depunctați pentru că în evoluția online nu mențin îmbunătățirea SEO.

Parcurge acest mic test de evaluare pentru optimizare SEO! Până la ultimul punct, dacă ai reparat, ai revizuit, ai corectat şi ai modificat site-ul tău, vei avea un site optimizat seo şi vei fi prezentat pe internet cu îmbunătățiri SEO precum programele, scripturile şi softurile online o cer!

Testul de evaluare: 11 pentru optimizare SEO

  1. Pe orice pagină intri, ai mai mult de 100 de link-uri? Mă refer şi la cele externe şi la cele interne! Optimizare SEO pentru link-uri înseamnă să găseşti o soluţie să diminuezi link-urile până la nr. magic de maxim 100. Dacă depăşeşti acest numar, site-ul tău pierde punctaje SEO.
  2. Câte link-uri externe, dofollow ai pe fiecare pagină? Dar pe prima pagină? Optimizare SEO fără consecințe PR nu există! Dacă ai PR 3 la site şi link-uri ce trimit către site-ul tău, mai puţin de 50, în nici un caz nu trebuie să ai link-uri externe cu dofollow mai mult de 10. Mereu trebuie să ai către tine linkuri multe, numărul raportat la cât trimiţi şi cât primeşti să fie de măcar  1 la 5, adică dacă trimiţi 10 ar trebui să ai cel puţin de 5 ori mai multe link-uri care trimit către site-ul tău, adică cel puţin 50.
  3. Unde este tag-ul h1 la tine pe site? În principiu aici e cea mai puternică optimizare SEO pentru conţinut. Tag-ul H1 este titlul cu cea mai mare putere pe o pagină. Pe lângă faptul că el trebuie să respecte o ierarhizare în codul HTML, adică să fie H1 primul, H2 al doilea, H3 al treilea … contează foarte mult ce sintagmă de pe site are tag-ul H1. Cuvintele cheie pentru care pagina ta este optimizată, trebuie să apară în tag-ul H1. Aşadar, pe prima pagină este bine să ai tag-ul H1 pe titlul site-ului, iar pe restul paginilor, tag-ul h1 trebuie transferat pe titlul articolelor, al categoriilor (în arhiva), al arhivelor de orice fel, al paginilor, dar nu pe titlul site-ului!
  4. Ştii că ordinea reclamelor îţi arată importanţa venitului primit? Dacă prima reclamă este cea mai puţin click-uită, restul nu vor aduce mai mulţi bani decât îţi aduce prima. Observă care e cea mai click-uită reclamă şi schimbă poziţionarea în cod, prin CSS, astfel încât elementele să respecte ordinea pe care o doreşti la afişare, dar în cod să fie cum ţi-e mai bine la câştig. Dacă a 3 a reclamă este cea mai click-uită, modifică codul site-ului astfel încât primele 2 să apară în cod după a treia, dar în ochii vizitatorilor poziţia lor să fie aceeaşi. Acest punct este mai amplu explicat dacă citești articolul despre Optimizare SEO pentru câștig
  5. Cu ce viteză se încarcă site-ul tău? Cel mai bun plugin wordpress de optimizare al vitezei de încărcare este W3 Total Cache. Este suficient să îl instalezi şi să îl laşi configurat default! Dacă un bot ca google trece pe la tine şi termină treaba repede, va conta când îşi va plănui să mai treacă o dată. Cei care au VPS sau Server Dedicat pot opta pe mod_pagespeed de la Google! Viteza si optimizarea de incarcare o poti testa cu Google Page Speed Insights
  6. Fiecare pagină are meta tag pentru description, title şi keywords? E greu să faci totul manual, dar dacă foloseşti wordpress, te ajută un plugin! Recomand pentru optimizare SEO să foloseşti WordPress SEO by Yoast. Este suficient doar să îl instalezi şi să foloseşti setările default. Dacă îţi mai şi revizuieşti setările, deja e ca şi cum ai particulariza, deci, şi mai bine! Plus acest plugin îți oferă Sitemap generat automat, configurări meta pentru rețele sociale, editor pentr .htaccess si robots.txt, structura de navigare interna breadcrumbs toate te ajuta in optimizare SEO, prezentare si promovare online!
  7. Care este lungimea URL-ului? Pentru prima pagină e scurtă treaba, e doar adresa site-ului tău, dar articolele? Google nu va arăta tot URL-ul paginii dacă el depăşeşte mai mult de aproximativ 80 de caractere. WordPress îţi bagă la categorii cuvântul „category”, la tag-uri cuvântul „tag”, tu mai foloseşti titluri lungi la articole… totul ajunge la o lungime uriașă. Optimizare SEO pentru structura URL în WordPress:
    – elimină cuvântul „category” şi „tag” din URL – vezi în acest articol cum poţi face asta;
    – când scrii un articol, editează adresa lui URL şi elimină cuvintele gen (şi, în, pe, din, cu, despre, pentru, de la …), poţi lăsa doar cuvinte cheie ce se regăsesc şi în conţinut, poţi elimina şi numerele, ai nevoie de un URL cât mai simplu şi unic
    – pentru „Permalinks” ar trebui să foloseşti structura custom: /%postname%/ adică URL-ul va fi de forma: siteul-tau/titlul-articolului
  8. Toate imaginile au atributul alt=””  în cod? Eu folosesc Shadowbox JS, un plugin pentru wordpress care îmi încarcă poza cum face şi Lightbox, într-o fereastră cu background negru-transparent. Dar el mai are şi o opţiune pentru a folosi titlul pozei la a completa tag-ul alt automat. Îţi recomand să instalezi acest plugin şi să îl faci să funcţioneze automat! În consecință pentru Optimizare SEO pentru imagini, atributul alt te ajuta să spui despre ce este imaginea ta! Îți sugerez să incluzi cuvintele cheie pentru care pagina ta este optimizata SEO, în descriere atributului alt
  9. Ai greşeli în codul HTML şi CSS? După ce verifici şi prima pagină, şi pagina unui articol, a unei categorii, a unei arhive, şi nu ai erori, atunci acest punct este rezolvat. Verifică codul HTML şi codul CSS pentru că nu există optimizare seo cu erori de cod! Uneori îţi rămân erori stupide, genul celor din codurile embed, dar măcar rezolvi cele ce ţin de structura principală. Din cauza unor erori e posibil ca unii utilizatori să nu vadă site-ul cum trebuie. Unele browsere văd diferit codurile HTML şi CSS. Tot în erori se opreşte şi Google Bot. Te depunctează dacă site-ul tău are erori! Repet! Unele puncte nu depind de tine, dar cele care da, să le remediezi!
  10. Pe unde îţi înscrii site-ul sau blogul pentru un link dofollow? Ideal este schimb pe schimb, dar calitativ înseamnă să primești link dofollow de la site-uri, bloguri, din nișa ta. Nu ai de ce să vrei link de oriunde ar veni el. Optimizare SEO pentru linkuri înseamnă o dirijare corectă a motoarelor de căutare! Când trimiţi link-uri către directoare web, către liste, către orice site, să fii sigur că şi tu primeşti de acolo un link. E alegerea ta, nu esti obligat să vânezi link-uri! Este vorba despre o conduită ce te face să fii un profesionist printre o sumedenie de aiuriţi! Aici cei care sunt profesionişti au mulţumiri concrete, aiuriţii au vise ce nu se mai împlinesc!
  11. Site-ul sau blogul tău este inclus pe Google Webmaster Tools? Dar pe Google Analytics? Dar pe trafic.ro? Google Webmaster Tools te ajută să îţi controlezi promovarea ta pe google.  Vezi dacă ai erori de funcţionare, dacă îţi merg toate adresele URL şi multe altele. Google Analytics îţi oferă cele mai bune statistici. Sunt private nu publice, dar dacă traficul tău depăşeşte 500 de vizitatori pe zi, trebuie să folosești interpretarea statistică pentru a crește online în continuare. Trafic.ro te ajută în prisma conectării tale cu restul celor înscrişi acolo. Ai Piaţa de link-uri unde poţi face schimb de link cu alte siteuri si ai statistici publice despre site-ul tău (foarte important când vinzi articole sau spatii publicitare sau link-uri). Poate poți opta pe alte variante gratuite, dar ai nevoie de statistici publice dacă vrei să fii plătit corect!

BONUS! Un webmaster profesionist va lucra la optimizare SEO de pe browser Google Chrome! Pentru munca de îmbunătățire SEO eu folosesc următoarele extensii Google Chrome: SEO Site Tools (verifică PR-ul, analizează structura HTML și iti spune punctajul SEO), Google Publisher Toolbar (vezi instant cum merge venitul tău Adsense), Awesome Screenshot (screenshot rapid si de calitate), Eye Dropper (generează culori cu un color picker de calitate).

Articol etichetat cu:, , , , , ,

Ganduri si impresii pentru "Optimizare SEO obligatorie – Test de evaluare":

  1. Bogdan Cristescu Botez Sorin

Care este gandul tau?