Meditaţia pentru începători

Prin meditaţie se elimină agitaţia minţii şi tensiunile interioare acumulate. Meditaţia aduce cunoaştere de sine.

Mai mult sau mai puţin , toată lumea este interesată de meditaţie, sau despre ce este şi cum se practică ea. Sau despre ce anume aduce bun în viaţa celui care face zilnic meditaţie. Una din definiţiile acceptate este aceea că meditaţia înseamnă a-L asculta pe Dumnezeu şi este considerată o practică care aduce cunoaşterea de sine. Printre efectele meditaţiei se numără eliminarea agitaţiei minţii şi a tensiunilor interioare acumulate.

meditatia inimii

Una dintre posturile pentru meditaţie este cea şezând pe un scaun.

Cele mai bune momente ale zilei când meditaţia poate fi practicată sunt dimineţile înainte de răsăritul soarelui şi serile înainte de culcare. Însă, din cauza vieţii trepidante a oamenilor, orice moment liber poate deveni cel mai propice moment pentru practicarea meditaţiei. Pentru cei care sunt începători timpul minim este de 10 de minute, însă practicând orice minut liber poate deveni un timp al meditaţiei. Ca orice practică ea se face atunci când suntem într-o formă bună, adică nu în stări de epuizare sau de oboseală mare.

Una dintre cele mai simple meditaţii este rugăciunea care o face aproape orice om de pe pământ. Alte meditaţii vin din practica taoistă şi se bazează pe surâsul interior. Postura poate fi cea în genunchi sau cu picioarele încrucişate sau şezând pe un scaun.Tot timpul coloana trebuie menţinută în poziţie verticală şi cât mai dreaptă. Iată ce înseamnă însă meditaţia:

  • minte clară păstrată cât mai multă vreme;
  • realizarea liniştii interioare şi păstrarea ei şi a puterii de concentrare fără efort;
  • cu timpul se obţine conştiinţa superioară a lumii care ne înconjoară;
  • trăirea prezentului în orice moment al vieţii elimânând grija trecutului sau al viitorului;
  • cu timpul meditaţia poate fi o călătorie frumoasă şi plină de inspiraţie.

Trebuie însă ştiut că a adormi nu înseamnă a medita. Transa mediunică nu este meditaţie şi nici ruperea de realitate.

Efectele benefice ale meditaţiei sunt scăderea stresului, a tensiunii, eliminarea depresiei, a anxietăţii, dar şi echilibrarea planului afectiv . Prin meditaţie se poate întări sistemul imunitar şi obţine o sănătate mai bună. De asemenea meditaţia aduce linişte, optimism şi libertate mentală, precum şi sentimentul integrării spirituale în armonia a tot ceea ce a fost, este şi se crează.

Articol etichetat cu:,

Ganduri si impresii pentru "Meditaţia pentru începători":

  1. Jorjette C Claudio Gruber
  2. Jorjette C Claudio Gruber

Care este gandul tau?

 

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.