Gimnastica faciala sau cum să ne păstrăm tineretea

Obrazul nostru este alcătuit din 57 de mușchi. A ști să folosești zilnic mușchii faciali echivalează cu a ști să rămâi tânără mult timp. Este motivul pentru care o metodă ce ne învață acest lucru, metodă pusă la punct de o esteticiană americană, Carole Maggio, cunoaște extrem de multe adepte în Statele Unite. Principiul său este extrem de simplu, folosind gimnastica faciala pentru intinerire.

Astfel, solicitând prin exerciții speciale de gimnastica faciala anumite grupe de mușchi, aceștia se tonifică. Gimnastica faciala, practicată o data pe zi, timp de zece minute, contribuie la diminuarea ridurilor și la întârzierea apariției efectelor îmbătrânirii cutanate. Atenție însă, rezultatele benefice sunt condiționate de regularitatea efectuării exercițiilor.

Iată deci exercițiile de gimnastica faciala destinate acelor zone ale căror mușchi cunosc cel mai frecvent o neplacută „moleșire”.

Gimnastica faciala cu efect de intinerire

  • Deschideți gura cât puteți de mult, rotunjind buzele în formă de „O” și puneți degetul arătător de o parte și alta a nasului, la aproximativ un centimetru distanță de acesta. (Este zona de unde încep ridurile). Prin mișcări circulare, de mică amplitudine coborați degetele presând ușor pielea, până mai jos de comisuri. Faceți aceeași mișcare în sens invers. Închideți gura, destindeți-vă, apoi repetați exercițiul de 10 ori.
  • Tonifierea pleoapelor și atenuarea cearcănelor pot fi obținute prin următorul exercițiu: fixați degetul arătător pe tâmplă, lângă sprânceană și mijlociul la baza nasului. Priviți în jos timp de zece secunde fără să clipiți. Închideți ochii lăsând degetele în aceeași poziție pentru a rămâne pleoapele întinse. Numărați până la 30 apoi deschideți ochii. Repetați de 5 ori.
  • Puneți arătătorul pe frunte, paralel cu linia superioară a sprâncenelor. Ridicați sprâncenele până reușiți să atingeți degetele, apoi coborâți sprâncenele. Repetați de 10 ori.
  • Închideți bine gura, fixați degetul arătător la doi centimetri de comisuri și încercați să surâdeți, masând simultan, ușor cu vârful degetelor. Numărați până la 10, apoi fără a lua degetele de pe obraz renuntați la surâs. Nu vă neliniștiți pentru că în secunda următoare va trebui să zâmbiți din nou. De fapt, de încă… cinci ori, pentru că acest exercițiu se repetă de cinci ori.

Și încă un argument convingător: la renumitul Institut Payot din Paris această gimnastică facială este la mare preț… La figurat, dar și… la propriu.

Articol etichetat cu:,

Care este gandul tau?