Fructele şi legumele în alimentaţia femeilor gravide

Alimentaţia gravidei are rol determinant deoarece metabolismul ei şi nevoile de hrană sunt crescute. Sporesc cerinţele faţă de proteine, lipide, glucide, săruri minerale şi vitamine. Dacă proteinele şi lipidele nu pot fi asigurate decât în mică măsură de fructe, în schimb aportul de glucide, săruri minerale şi vitamine este foarte indicat să se asigure prin legume şi mai ales prin fructe proaspete.

Glucidele din fructe vor fi preferate datorită asimilării lor uşoare, prevenind, în cadrul unei alimentaţii complexe, dar raţionale, riscul apariţiei obezităţii sau a diabetului.

Fructele acoperă o bună parte şi din sărurile minerale de calciu, fosfor şi fier, atât de necesare în perioada de sarcină şi alăptare. Dar cea mai mare contribuţie la menţinerea stării de sănătate a femeilor gravide şi a celor care alăptează se realizează prin prezenţa vitaminelor şi îndeosebi a vitaminei C.

Alimentatia-femeilor-gravide

Foto: depici.ro

Este important de reţinut că nevoia în vitamina C, care la femeia negravidă este de 50—55 mg pe zi, se dublează la femeia gravidă (100 mg pe zi) şi este de 3 ori mai mare la femeia care alăptează (140—150 mg/zi). Fructele proaspete asigură în bună măsură şi vitaminele din grupa B, precum şi vitamina A, pe care acestea o conţin sub formă de caroten.

În acest sens, alimentaţia zilnică a gravidelor şi a femeilor care alăptează trebuie să cuprindă fructe în proporţie de 350—400 g, fie în stare proaspătă, fie sub formă de sucuri naturale neîndulcite, compoturi, fructe coapte etc.

Alimentatia femeilor gravide

Vezi interviul cu dr. Catrinel Macovei

Articol etichetat cu:, , , ,

Care este gandul tau?