Dieta în timpul sarcinii

Tot timpul, pe tot parcursul vieţii, şi cu precădere într-un asemenea moment cum este sarcina, se recomandă o dietă echilibrată. Statusul tău nutriţional la începutul sarcinii este la fel de important precum este şi alimentaţia din timpul sarcinii. Cantitatea exactă de care ai nevoie în tot acest timp variază în funcţie de nevoile individuale, iar cum bine ştim, extremele sunt dăunătoare.

Greutatea pe care ar trebui să  o  aveţi în plus în perioada prenatală ar trebui să fie între 11 şi 16 kg. Femeile subponderale ar trebui să se îngraşe cu 16 kg, în timp ce femeile supraponderale s-ar putea să nu fie nevoie să crească decât cu 9 kg. Dacă te îngraşi mai mult de 16 kg, s-ar putea să-ţi fie greu să revii la forma iniţială după naştere. În mare parte, greutatea câştigată este pentru copilaş, pentru dimensiunea crescută a uterului şi sânilor şi pentru mai mult sânge. Mai puţin de un sfert din  greutate este pentru depozite de grăsimi şi proteine.

În timpul sarcinii vei avea nevoie de 15 % mai multe calorii şi cu 20-30 de grame mai multe proteine  pe zi.

Majoritatea femeilor nu au nevoie de o schimbare majoră a diete sau să îşi noteze aportul zilnic de proteine – bunul simţ şi o dietă potrivită sunt suficiente. Nevoile nutriţionale crescute din timpul sarcinii vor creşte însă şi mai mult pe perioada alăptării, cu aproximativ 200 de calorii pe zi.

Articol etichetat cu:,

Care este gandul tau?