Consuma cirese proaspete sau bea suc pentru un somn bun

Ciresele fac parte din familia Rosaceae, familie care include migdalele, caisele, piersicile si prunele. Ciresele sunt relativ mici, rotunde si oscileaza ca si culoare intre alb, rosu spre negru si au un sambure in mijloc. Exista mai multe soiuri de cirese ce difera atat ca marime, culoare, dar si gust.

Calitati nutritive si proprietati ale cireselor

Ciresele sunt foarte bogate in antioxidanti polifenolici, cum ar fi flavonoizi, luteina, zeaxantina si beta caroten. Au cantitati foarte mici de grasimi si colesterol si sunt o sursa excelenta de carbohidrati, proteine si fibre dietetice. De asemenea, ciresele sunt bogate in vitamine – acid folic, niacina, acid pantotenic, piridoxina, riboflavina, vitamina A, C, E si K.

Ciresele sunt, de asemenea, o sursa de minerale, cum ar fi calciu, cupru, fier, magneziu, mangan, fosfor si zinc.

Fructele consumate proaspete:

  • elimina sindromul anemic,
  • normalizeaza tranzitul intestinal,
  • previne sau elimina gripa,
  • previne guta sau scade frecventa crizelor de guta,
  • elimina sau limiteaza procesul inflamator,
  • amelioreaza starile de febra,
  • decongestioneaza fata,
  • elimina toxinele din corp,
  • favorizeaza transpiratia,
  • favorizeaza digestia,
  • previne imbatranirea,
  • provoaca o usoara scadere a tensiunii,
  • remineralizeaza organismul,
  • ajuta la eliminarea celulitei,
  • actioneaza tonic asupra organismului si a tenului.

consuma cirese pentru o viata sanatoasa

Beneficii pentru sanatate ale consumului de cirese – Sucul de cirese

Datorita continutului ridicat de antioxidanti si de fitonutrienti antiinflamatorii, ciresele au proprietati de combatere a multor afectiuni. Consuma cirese pentru efectele lor:

  • Anti-imbatranire. Ciresele sunt bogate in antioxidanti care ajuta organismul sa neutralizeze radicalii liberi care determina imbatranirea organismului. Sucul de cirese consumat zilnic incetineste procesul de imbatranire si este recomandat pentru sanatatea pielii.
  • Tensiune arteriala. Ciresele dulci au un continut ridicat de potasiu, care este un reductor natural al tensiunii arteriale. Potasiul stabilizeaza fluidele din organism. Pe langa potasiu, ciresele mai contin si quercetina, un antioxidant ce ajuta la mentinerea flexibilitatii vaselor de sange.
  • Cancer. Ciresele dulci contin beta-caroten, vitamina C, antociani si quercetina – aceste substante nutritive lucreaza sinergetic pentru a ajuta in lupta cu cancerul. Cu cat ciresele sunt mai mature, cu atat ele produc mai multi antioxidanti, asa ca, cu cat mai coapte, cu atat mai bine.
  • Sanatatea colonului. Quercetina, acest flavonoid cu proprietati anticancerigene prezent in cirese, ajuta la vindecarea leziunilor ce ar putea provoca tumori la nivelul colonului.
  • Diabet zaharat. Ciresele dulci au un continut glicemic scazut in comparatie cu alte fructe, asa ca sunt o alegere foarte buna pentru persoanele cu diabet sau cu probleme legate de nivelul zaharului din sange.
  • Vedere. Ciresele mai acre contin de pana la 19 ori mai multa cantitate de beta-caroten decat afinele, fiind astfel un aliment excelent pentru vedere si sanatatea pielii.
  • Fibromialgie si guta. Fibromialgia si guta sunt conditii inflamatorii provocate de cantitatea crescuta de acid uric din sange. Tumefactiile si inflamatiile pot provoca sensibilitate dureroasa in organism. Ciresele ajuta la reglarea nivelului acidului uric. Mananca 30-40 de cirese zilnic pentru a reduce atacurile de guta si intensitatea lor. Consuma suc de cirese pentru a creste rata de absorbtie si eficienta acesteia.
  • Pentru tratarea hepatitelor, consuma sucul de cirese, cate 2-3 cani pe zi.

Consuma cirese daca ai probleme cu somnul

  • Ciresele sunt o sursa naturala de melatonina – hormon care reduce temperatura corpului si te face somnoros. Ciresele si sucul de cirese induc un somn adanc si odihnitor, care permite organismului sa intinereasca si sa se echilibreze pe parcursul noptii.
  • Risc de accident vascular cerebral. Ciresele contin antociani si diversi antioxidanti care reduc riscul de coagulare a sangelui, care poate provoca accidente vasculare cerebrale si tromboza. Consumul de suc de cirese previne rigidizarea arterelor si imbunatateste circulatia sanguina, care ajuta la reglarea tensiunii arteriale, a nivelului de colesterol si glucoza.
  • Pierdere in greutate. Ciresele au anumite proprietati care contribuie la cresterea arderii grasimilor. Bea sucul de cirese daca vrei sa slabesti. Tine o cura cu cirese si vei obtine rezultate remarcabile.
  • Pentru tratarea obezitatii, artritismului, afectiunilor renale, colitelor de fermentatie, aterosclerozei, litiazei biliare sau a altor afectiuni, se consuma zilnic ciresele proaspete in perioada de sezon. In restul anului, se consuma compot de cirese sau infuzie din 1 lingura de cirese uscate la o cana. Se beau 3 cani de ceai de cirese pe zi.

Cozile de cirese ca remediu natural

Pentru tratarea diareei , pielitelor, pielonefritelor, cistitelor, se prepara:

  • decoct dintr-un pumn de codite de cirese la 600 ml de apa rece. Se fierbe ceaiul 15 minute. Se bea pe parcursul unei zile, in 3-4 reprize,
  • decoct din-5-10 g cozi de cirese la 250 ml cu apa. Se fierb 15-20 de minute. Se lasa la racit si se strecoara. Se beau 3-4 cani pe zi,
  • decoct din 30 g cozi uscate la 1 l de apa. Se fierb 20-30 de minute. Se strecoara si se toarna peste cirese sau alte fructe de sezon. Se lasa acoperite 20 de minute. Se paseaza si se consuma intreaga cantitate pe parsursul unei zile.

Ciresele proaspete in cosmetica naturista

Se aplica fructele zdrobite pe frunte, obraji, pe gat, pentru a reda elasticitatea pielii. Au si rolul de a diminua migrenele.

 

beneficii suc de cirese

Sfaturi de consum pentru cirese

Daca vrei sa cumperi cirese, alege-le pe cele stralucitoare, cu codite bine prinse.

Ciresele se curata de codite, se spala in apa rece si se usuca cu un prosop de hartie. Pentru a beneficia la maxim de efectele lor, pot fi consumate cu totul. Ele pot fi consumate ca atare, sau in amestec cu piersici, ananas, pere, struguri sau alte fructe. De asemenea, pot fi stoarse pentru a obtine o bautura delicioasa si hranitoare, indicata pentru a calma atacurile de guta.

Ciresele proaspete ar trebui pastrate in frigider si clatite in apa calda doar inainte de a fi consumate, pentru a le aduce la temperatura camerei. Se sterg usor cu un prosop de hartie pentru a elimina umezeala.

Ai grija de tine si de sanatatea ta! Consuma cirese proaspete si sucul lor!

Ganduri si impresii pentru "Consuma cirese proaspete sau bea suc pentru un somn bun":

  1. Jorjette C miron
  2. Jorjette C Maria

Care este gandul tau?