Consuma cirese pentru a incetini procesul de imbatranire – Beneficii

Ciresele fac parte din familia Rosaceae, familie care include migdalele, caisele, piersicile si prunele. Ciresele sunt relativ mici, rotunde si oscileaza ca si culoare intre alb, rosu spre negru si au un sambure in mijloc. Exista mai multe soiuri de cirese ce difera atat ca marime, culoare, dar si gust.

Calitati nutritive ale cireselor

Ciresele sunt foarte bogate in antioxidanti polifenolici, cum ar fi flavonoizi, luteina, zeaxantina si beta caroten. Au cantitati foarte mici de grasimi si colesterol si sunt o sursa excelenta de carbohidrati, proteine si fibre dietetice. De asemenea, ciresele sunt bogate in vitamine – acid folic, niacina, acid pantotenic, piridoxina, riboflavina, vitamina A, C, E si K.

Ciresele sunt, de asemenea, o sursa de minerale, cum ar fi calciu, cupru, fier, magneziu, mangan, fosfor si zinc.

consuma cirese pentru o viata sanatoasa

Beneficii pentru sanatate ale consumului de cirese – Sucul de cirese

Datorita continutului ridicat de antioxidanti si de fitonutrienti antiinflamatorii, ciresele au proprietati de combatere a multor afectiuni. Consuma cirese pentru efectele lor:

  1. Anti-imbatranire. Ciresele sunt bogate in antioxidanti care ajuta organismul sa neutralizeze radicalii liberi care determina imbatranirea organismului. Sucul de cirese consumat zilnic incetineste procesul de imbatranire si este recomandat pentru sanatatea pielii.
  2. Tensiune arteriala. Ciresele dulci au un continut ridicat de potasiu, care este un reductor natural al tensiunii arteriale. Potasiul stabilizeaza fluidele din organism. Pe langa potasiu, ciresele mai contin si quercetina, un antioxidant ce ajuta la mentinerea flexibilitatii vaselor de sange.
  3. Cancer. Ciresele dulci contin beta-caroten, vitamina C, antociani si quercetina – aceste substante nutritive lucreaza sinergetic pentru a ajuta in lupta cu cancerul. Cu cat ciresele sunt mai mature, cu atat ele produc mai multi antioxidanti, asa ca, cu cat mai coapte, cu atat mai bine.
  4. Sanatatea colonului. Quercetina, acest flavonoid cu proprietati anticancerigene prezent in cirese, ajuta la vindecarea leziunilor ce ar putea provoca tumori la nivelul colonului.
  5. Diabet zaharat. Ciresele dulci au un continut glicemic scazut in comparatie cu alte fructe, asa ca sunt o alegere foarte buna pentru persoanele cu diabet sau cu probleme legate de nivelul zaharului din sange.
  6. Vedere. Ciresele mai acre contin de pana la 19 ori mai multa cantitate de beta-caroten decat afinele, fiind astfel un aliment excelent pentru vedere si sanatatea pielii.
  7. Fibromialgie si guta. Fibromialgia si guta sunt conditii inflamatorii provocate de cantitatea crescuta de acid uric din sange. Tumefactiile si inflamatiile pot provoca sensibilitate dureroasa in organism. Ciresele ajuta la reglarea nivelului acidului uric. Mananca 30-40 de cirese zilnic pentru a reduce atacurile de guta si intensitatea lor. Consuma suc de cirese pentru a creste rata de absorbtie si eficienta acesteia.
  8. Probleme de somn. Ciresele sunt o sursa naturala de melatonina – hormon care reduce temperatura corpului si te face somnoros. Ciresele induc un somn adanc si odihnitor, care permite organismului sa intinereasca si sa se echilibreze pe parcursul noptii.
  9. Risc de accident vascular cerebral. Ciresele contin antociani si diversi antioxidanti care reduc riscul de coagulare a sangelui, care poate provoca accidente vasculare cerebrale si tromboza. Consumul de cirese previne rigidizarea arterelor si imbunatateste circulatia sanguina, care ajuta la reglarea tensiunii arteriale, a nivelului de colesterol si glucoza.
  10. Pierdere in greutate. Ciresele au anumite proprietati care contribuie la cresterea arderii grasimilor.

beneficii suc de cirese

Sfaturi de consum pentru cirese

Daca vrei sa cumperi cirese, alege-le pe cele stralucitoare, cu codite bine prinse.

Ciresele se curata de codite, se spala in apa rece si se usuca cu un prosop de hartie. Pentru a beneficia la maxim de efectele lor, pot fi consumate cu totul. Ele pot fi consumate ca atare, sau in amestec cu piersici, ananas, pere, struguri sau alte fructe. De asemenea, pot fi stoarse pentru a obtine o bautura delicioasa si hranitoare, indicata pentru a calma atacurile de guta.

Ciresele proaspete ar trebui pastrate in frigider si clatite in apa calda doar inainte de a fi consumate, pentru a le aduce la temperatura camerei. Se sterg usor cu un prosop de hartie pentru a elimina umezeala.

Ai grija de tine si de sanatatea ta!

Articol etichetat cu:, , , ,

Ganduri si impresii pentru "Consuma cirese pentru a incetini procesul de imbatranire – Beneficii":

  1. Jorjette C Maria

Care este gandul tau?