Consuma capsuni pentru a avea o inima sanatoasa

Capsunele cred ca sunt cele mai populare fructe din toata lumea. Exista sute de soiuri de capsuni, care variaza in dimensiune, culoare, gust si textura, dar toate au in esenta aceeasi forma caracteristica de inima cu seminte pe toata suprafata.

Desi capsuna este de obicei mentionata ca si fruct, acesta este de fapt un accesoriu, un fruct fals, deoarece pulpa rosie nu se dezvolta din ovarul florii, ci este derivat din partile non-reproductive ale florii. Fructele reale sunt achene, pulpa de diferite culori (galben, verde sau rosu) in care se afla depozitate semintele dure incorporate pe suprafata capsunei.

smoothie de capsuni

Smoothie de capsuni

Coapte bine, capsunele sunt dulci si zemoase. Ele pot fi consumate asa cum sunt, pot fi folosite pentru a orna diferite dulciuri si deserturi sau pot fi consumate sub forma de suc racoritor sau smoothie.

Calitati nutritive ale capsunelor

Capsunele contin o varietate de substante antioxidante, inclusiv flavonoide antocianine (care le ofera culoarea rosie), vitaminele C, E si beta-caroten.

Ele sunt de asemenea bogate in fibre alimentare, flavonoide, potasiu, acid folic, vitamine din complexul B (B2, B5, B6), biotina, mangan, iod si zinc. Capsunele au un continut foarte scazut de proteine, zaharuri si calorii, fiind practic lipsite de grasimi si colesterol.

Beneficii pentru sanatate ale consumului de capsuni

Capsuna este un fruct dens, foarte nutritiv, cu o cantitate mare de substante sanatoase, astfel incat capsunele sunt incluse in lista cu super alimente, fiind gustoase si pline de elemente nutritive.

Iata cateva dintre efectele pe care le au capsunele asupra organismului, asupra sanatatii tale:

  • Antianemic: Capsunele previn si lupta impotriva anumitor tipuri de anemie, datorita continutului lor ridicat de acid folic, care este esential pentru sinteza hemoglobinei, proteina din celulele rosii responsabile de transportul oxigenului in tot corpul.
  • Anticancer: Capsunele sunt pe lista cu super alimente care ajuta la scaderea ratei decesului ca urmare a cancerului. Acest lucru se datoreaza continutului foarte ridicat de antioxidanti cu flavonoide, care lucreaza sinergic si mai puternic impotriva oxidarii si a daunelor cauzate de radicalii liberi din corpul nostru.
  • Anticoagulant: Capsunele contin o cantitate moderata de acid acetilsalicilic, acelasi ingredient activ din aspirina. Desi cantitatea de acid acetilsalicilic gasita in capsuni nu este suficienta pentru ameliorarea simptomelor gripei, aceasta cantitate poate fi de ajutor pentru subtierea sangelui si pentru a preveni formarea de cheaguri, reducand astfel activitatea inimii si imbunatatind functia acesteia.
  • Antiinflamator: antocianin este un flavonoid unic care face din capsune un protector foarte puternic impotriva afectiunilor inflamatorii cum ar fi astmul, guta, ateroscleroza, artrita si artrita reumatoida. In acelasi timp, capsunele protejeaza impotriva hemoragiilor intestinale.
  • Pentru creier si sanatatea mentala: S-a demonstrat ca, pe langa efectul antianemic, acidul folic din capsuni poate ajuta la imbunatatirea memoriei, creste capacitatea de concentrare si de a procesa informatii. De asemenea, acidul folic din capsuni previne aparitia unor defecte la nivelul creierului la copii in timpul sarcinii.
  • Sanatatea sistemului digestiv: Datorita continutului ridicat de vitamina C, capsunele stimuleaza secretia de saliva si de suc gastric, imbunatatind astfel digestia alimentelor bogate in amidon si proteine. In plus, fibra continuta in capsuni reduce eficient constipatia si curata colonul, avand un efect benefic de detoxifiere pentru organism.
  • Sanatatea inimii: Antioxidantii din capsuni, in special vitamina C si antocianinul ajuta la protejarea arterelor si previn formarea de cheaguri in vasele de sange.
  • Sistemul imunitar: Capsunele sunt foarte bogate in vitamina C care joaca un rol cheie in imbunatatirea functiei sistemului imunitar, precum si in prevenirea si combaterea bolilor infectioase, cum ar fi gripa si raceala.
  • Pentru buna dispozitie: Consumul de capsuni sau de suc de capsuni stimuleaza eliberarea de serotonina care imbunatateste starea de spirit si este responsabila pentru starea de relaxare si pentru un sentiment general de bunastare.

Capsuni – Sfaturi de consum

Capsunele sunt foarte delicate, iar cele din import majoritatea sunt stropite cu pesticide pentru a fi protejate de daunatori, asa ca, asteapta cu rabdare productia autohtona.

Adauga capsuni taiati sau intregi in salate de fructe sau de legume, sau consuma-i cu iaurt, simpli sau cu cereale. Pentru un smoothie delicios si hranitor, capsunele se amesteca foarte bine cu bananele, dar si cu orice alte fructe si legume, dupa gustul si dorinta fiecaruia. De asemenea, iti recomand inghetata de capsuni, care te va racori si iti va oferi o stare de bine generala.salata verde cu capsuni

Atentie- Alergie la capsuni!

Capsunele fac parte din alimentele cele mai frecvent asociate cu reactii alergice, dar aceasta este doar din cauza agentilor sai antioxidanti foarte puternici, care reactioneaza in contact cu toxinele din organism, declansand reactii corporale cu simptome de urticarie si prurit. Daca ai alergie la capsuni, asta nu inseamna ca trebuie sa le scoti din consum, ci doar sa reduci cantitatea.

Capsunele contin niveluri moderate de oxalati, astfel indivizii cu antecedente de oxalat de calciu ar trebui sa-si limiteze consumul.

Capsuni sau capsune? Cum e corect?

Din punct de vedere gramatical, corect esta o capsuna – 2 capsune, (un capsun, 2 capsuni se refera la planta in sine) dar se pare ca specialistii au acceptat la forma de plural si varianta de capsuni, deoarece este cel mai des folosita.

Sa fim sanatosi si voiosi!

Articol etichetat cu:, , ,

Ganduri si impresii pentru "Consuma capsuni pentru a avea o inima sanatoasa":

  1. Jorjette C newt
  2. Jorjette C Bogdan

Care este gandul tau?