Aveți probleme cu insomnia?

Foarte mulți adulți se plâng în ultimul timp de insomnie, printre care și un număr ridicat de femei.Să fie aceasta de neînvins?

Care sunt cauzele și cum se manifesta diferitele forme de insomnie?

Somnul nu se derulează uniform, ci în faze distincte, alternând fazele de somn „lent” cu cele de somn „paradoxal”, care revin la fiecare 110 minute. În prima parte a nopții somnul „lent” domină și permite restabilirea metabolismului. În a doua parte a nopții somnul „paradoxal” intervine direct asupra funcțiilor cognitive (memorie, psihism). În funcție de factorii de origine genetică, nevoia de somn a fiecăruia oscilează între 6 și 9 ore. Problema este de a stabili un echilibru între necesarul fiziologic și durata somnului. În lipsa acestui echilibru, se poate vorbi despre diferitele forme de insomnii. Astfel, insomnia de adormire semnalată atunci când trec mai mult de 30 de minute până ce „te fură” somnul, se întâlnește în special în cazul persoanelor anxioase care nu reușesc să se elibereze de grijile cotidiene sau care sunt hipersolicități.

Insomnia de trezire precoce se traduce prin treziri repetate în a doua parte a nopții și îi afectează în special pe subiecții depresivi. De fapt, această tulburare a somnului reprezintă unul din simptomele cele mai frecvente ale depresiei, fiind prezentă în 95 la sută din cazuri. Acest tip de insomnie poate persista chiar și după tratarea tulburărilor depresive.simptome-insomnie

O insomnie apărută ca reacție la o anumită situație (un divorț, un deces, un examen) poate deveni cronică. Dacă durează mai mult de trei săptămâni, se impune consultarea medicului. După ce au fost stabilite cauzele insomniei se poate vorbi despre tratamentul adecvat. Este vorba despre „inductorii somnului”, mica pilulă a cărei acțiune rapida durează 5-6 ore, inducând un somn apropiat calitativ de cel fiziologic.

Este de mare ajutor și o terapie comportamentală ce presupune secvențe de relaxare dar și obișnuințe „străvechi” precum: un pahar cu lapte la culcare, îndulcit cu o linguriță de miere, sau un măr, sau lectura câtorva pagini. În cazul insomniilor celor ce suferă de depresii, traduse în treziri repetate în timpul nopții, sedativele în doze moderate sunt bine tolerate. Dar, foarte interesant, „efectul placebo în tratamentele împotriva insomniei este extrem de important”, precizează un specialist avizat, dr. Vecchierini.

Ganduri si impresii pentru "Aveți probleme cu insomnia?":

  1. Jorjette C ego
  2. Jorjette C Alina

Care este gandul tau?

 

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.