10 motive să începi să consumi mai multe rosii de gradina

Rosiile de gradina sunt delicioase, dulci şi suculente. Ştii că sunt bune, nu-i aşa? Întrebarea este – ştii de ce sunt rosiile sănătoase? Au vitamina C, dar asta nu e tot! Îţi dau mai multe motive pentru care să opreşti la piaţă mai des şi să cumperi rosii! Hai să vedem împreună de ce roşia este o alegere sănătoasă!
consuma mai multe rosii efecte sanatate

Rosiile sunt bogate în vitamine şi minerale

150 g de rosii crude, coapte bine, sunt o sursă bogată de vitamina A, B6, C, K, potasiu şi acid folic. Roşiile sunt sărace în grăsimi saturate, sodiu, colesterol şi calorii, dar oferă în schimb niacină, tiamină, fosfor, magneziu şi cupru, necesare pentru sănătatea ta.

O porţie de rosii îţi oferă 2 g de fibre, ceea ce înseamnă 8 % din cantitatea zilnică recomandată. În general, consumul de fructe şi legume, inclusiv consumul de rosii, oferă protecţie împotriva nivelului ridicat de colesterol, a hipertensiunii arteriale, bolilor de inimă şi accidentelor vasculare.

Consumul de rosii face pielea să arate excelent de bine

Betacarotenul care este găsit şi în morcovi, ajută la protejarea pielii împotriva efectelor nocive ale soarelui. Licopenul din rosii face pielea mai puţin sensibilă la razele UV, acestea fiind una din cauzele principale ale apariţiei ridurilor.

rosii si pasta de rosii

Roşiile te ajută să ai oase puternice

Calciul şi vitamina C din rosiile de gradina, ambele sunt foarte bune pentru repararea şi consolidarea oaselor. Lipsa de licopen din dieta unei femei aflate la menopauză este strâns legată de apariţia osteoporozei. Licopenul se pare că îmbunătăţeşte masa osoasă, de aceea consumul de rosii este o modalitate foarte bună de a lupta împotriva osteoporozei.

Luptă natural împotriva cancerului cu ajutorul roşiilor

Licopenul poate reduce riscul apariţiei diferitelor tipuri de cancer: de gură, gât, esofag, faringe, cancer de col uterin, de stomac, de colon, rectal, de prostată şi cancer ovarian. Antioxidanţii – vitaminele A şi C, luptă împotriva radicalilor liberi care îţi pot deteriora celulele şi cauzează mai multe tipuri de cancer.

Roşiile menţin un nivel echilibrat al zahărului din sânge

Roşiile sunt o minunată sursă de crom, acesta ajutând la reglarea zahărului din sânge.

Îmbunătăţeşte-ţi vederea consumând şi roşii

Vitamina A, prezentă din abundenţă în roşii, îţi poate îmbunătăţi vederea şi te poate ajuta să previi orbirea de noapte. Un studiu recent arată că un consum echilibrat ar putea ajuta la reducerea riscului de degenerescenţă maculară, o boală gravă şi ireversibilă a ochilor.

rosii coapte

Rosiile îţi fac părul să arate mai bine

Vitamina A lucrează pentru a-ţi face părul mai puternic şi strălucitor. Dacă alegi să consumi şi roşii, alături de o dietă echilibrată, cu siguranţă vei avea un păr care va arăta foarte bine.

Consumul de rosii previne apariţia pietrelor la rinichi şi a calculilor biliari

Numeroase studii sugerează că pietrele la rinichi şi la fiere sunt mai puţin susceptibile de a se forma la persoanele care consumă multe roşii.

Rosiile reduc durerile cronice

Dacă eşti în situaţia în care trebuie să te lupţi cu o durere cronică uşoară sau moderată, cum ar fi durerile de spate sau cele provocate de artrită, rosiile te pot ajuta. Sunt bogate in carotenoizi şi bioflavonoide, aceste substanţe fiind cunoscute ca agenţi antiinflamatori. Durerile cronice sunt adesea cauzate de o infecţie cronică, deci cel mai inteligent mod de a lupta cu durerea este de a scăpa de infecţie.

Dacă vrei să slăbeşti, consumă cât mai multe rosii proaspete

Dacă urmezi o dietă sănătoasă, sau ai vreun plan pentru a slăbi, atunci consumă cât mai multe rosii zilnic. Acestea sunt o gustare excelentă, sănătoasă, şi pot fi folosite în salată, sandwich şi în alte mâncăruri. Pentru a avea rezultate vizibile, este important să consumi roşiile proaspete, şi nu gătite.

Rosiile au un continut ridicat de apă si fibre, ele fiind numite un aliment de umplere, deoarece îţi dau senzaţia de saţietate repede, fără a adăuga calorii prea multe sau grăsimi.

Ce zici, te-am convins să consumi mai multe roşii ? Dacă nu zilnic, măcar o dată la două zile in timpul sezonului!

Ganduri si impresii pentru "10 motive să începi să consumi mai multe rosii de gradina":

  1. Jorjette C Nicoleta Giurescu
  2. Jorjette C Liliana Tanasa

Care este gandul tau?